sunnuntai 9. helmikuuta 2014

Sitä sun tätä siellä sun täällä!

Niin vaan on taas päivät hurahdellu oli!
Maanantaina me lähdettiin illalla moikkaamaan taas yhtäpaikallista tuttua, Patrikia. Suunnattiin kohti Seminyakin rantaa, tarkemmin ottaen ravintola La Planchaa. Normaalisti se on tosi kiva paikka kun saa katella auringonlaskua ja  rötvätä isossa säkkituolissa samalla tuoreista hedelmistä tehtyä mehua siemaillen. (muut juo kaljaa..) Maanantaina me ei kuitenkaan onnistuttu näkemään sitä kuuluisaa auringonlaskua pilvisen sään takia ja Patrik joutu jäämään ylitöihin eli lopulta me istuskeltiin hetken aikaa ja lähettiin sit Seminyakin katua kiertämään.

La plancha

banaanijuicet

taas onnellisena

Ekaks me käytiin superihanassa kokovartalokuorinnassa yhdessä kivassa hoitolassa Seminyakin kadun varrella ja siitä me jatkettiin vielä illallistamaan läheiseen ravintolaan. Syömisen aikana tuli yhtäkkiä ihan älyttömän kova vesisade! Tiet tulvi ja vettä tuli kuin saavista kaataen. Hetken aikaa jaksettiin istua ja odottaa et sade hiljenee mut koska niin ei tapahtunu (ja me jaksettu istua paikoillaan) me päätettiin et otetaan taksi hotellille. Taksikuski kieltäyty laittamasta mittaria ja vaati 4-5km matkasta 100 000rp! (~6€) ja sillä hinnalla pääsee oikeasti jo melkein toiselle puolelle Balia ni periaatteesta kieltäydyttiin maksamasta moista hintaa! Me hypättiin pois kyydistä ja käytiin vieressä olevasta K cirkle-minimartista hakemassa kasa muovipusseja kameroiden päälle, otettiin kengät kainaloon ja lähdettiin kävelemään kotiin! Lopputuloksena hotellilla oli kaks hyvinkin uitettua sekopäätä. Mut pakko myöntää, oli kyl superhauska kävelymatka! :)

hoitola

inkivääriteetä, jota saa joskus hieronnan jälkeen. Pahaa, mut terveellistä!

kroko ja tulvivat tiet
Tässä lopputulos, kun ensin nostaa nipun rahaa automaatista, tunkee ne taskuihin ja kävelee kaatosateessa.... t. rahanpesijä

Tiistaina me päästiin vihdoin ja viimein orpokodilla käymään. Oli kiva nähä et jotkut nuorista muisti meidät ja nimetkin! Päästiin pitkästä aikaa syömään "hyvää" orpokotiruokaa, tällä kertaa riisiä, tempeä (paikallista ruokaa, maultaan vähän tofun tyyppistä) ja kasviksia. Juteltiin tyttöjen kanssa kuulumisia, katottiin kun ne vietti raamatunlukupiiriä ja otettiin kuvia, siinä se ilta menikin. Orpokodin jälkeen me käytiin vielä syömässä Balin (ja ehkä koko maailman) parhaat pizzat warung Italia-pizzeriassa Seminyakissa (jalan kunti 1, Seminyak. Tiedoks kaikille Balilla oleville!)

tytöt orpokodista
maailman parasta pizzaa! (jossa yks täyte on kerma, se saattaa vähän selittää miks se on niin hyväää!)

Keskiviikko meni pääasiassa altailla makoillessa ja illalla käytiin vähän pyörähtämässä urheilu outletmyymälässä. Viime reissulla tehtiin hyviä löytöjä mut nyt oli jotenkin vähän hyviä urheiluvaatteita ja kenkiä. Ne mitkä oli kivoja, oli normihinnoissa. Lopulta lähdettiin molemmat tyhjin käsin.

Vaikka yöllä ei oltu nukuttu juuri silmäystäkään, (ääliönaapureiden takia, viideltä yöllä armottomat bileet käytävällä. Ne vaikeni vasta kun niille karjas "shut up!") me mentiin vielä hetkeks pyörimään Matahariin, Kuta Squarelle. Matahari on paikallinen Stockmann, tavaraa neljässä kerroksessa. Sen jokaisen kerroksen koluamisen jälkeen raahauduttiin hotellille, skypeteltiin hetki ja painuttiin pehkuihin.

chicken satay, kanavartaita, maapähkinäkastiketta ja riisiä

torstai meni rentoutuen ja hotellin altaalla makoillen. Kerättiin voimia, että jaksettiin lähteä perjantaina käymään vähän tuulettumassa. Tarkotuksena oli ehtiä alleycatsiin ja greenboxiin ennen kuin nähtäis Rilippiä ja kumppaneita Eikonissa. No yllättäen meille tuli niin kiire, et mentiin suoraan Eikoniin. Siellä me nähtiin sitte näitä meidän paikallisia kavereita, tanssahdeltiin niiden ja muiden ihmisten kanssa (välil kivasti step up- tyylisesti ringissä, me tosin oltiin vaan reunoilla ja taputettiin muille :D) Ilta oli hauska, löyty paljon uusia tuttavuuksia ja oli kiva päästä joraamaan kunnolla! Lauantaina vedettiin vähän samalla tyylillä, mut ilman meidän paikallisia kavereita. Nyt tosin ei ollu kiire, joten hyvin ehdittiin greenboxissakin pyörähtämään (alleycatsiin ei ehditty taaskaan!) Muuten ei olla Kutalla kovinkaan usein käyty juhlimassa, mut koska nytki me nautittiin alkoholia hillitysti ja kohtuudella, jakso hyvin kaks iltaa putkeen! paljon kivempaa ku "kännääminen!"

Kuta on nyt hetkeks tauolla, nimittäin tänään me päästiin vihdoin takas Ubudiin! oon niiin innoissani!! Tästä paikasta tulis taas niin paljon juttua et jätän kaiken suosiolla huomiselle!

pitää muutenkin opetella kirjoittamaan vähän useammin ni ei aina tuu tällaisia megapitkiä romaaneja.....

ja kuvamateriaalia viime päiviltä:

kotipolku hotellille
putousta altailla
normi kyltti taas

torakanpyydystäjä (HYI, meillä oli torakka huoneessa!)

todistusaineistoa
joku vois luulla tätä ruokablogiks :D mut ruoka on meidän puol elämää eli.. kana-avokadopatonki ja milkshake!